120 jaar lichte bedrijfswagens: Opel Combo & co zetten rijke traditie verderVandaag: Opel Combo is ‘International Van of the Year 2019’.

Opel blijft zich vandaag, net als in het verleden, duidelijk focussen op lichte bedrijfs­wagens. Het merk zit midden in een groot modeloffensief. De Opel Combo met hoog dak is volledig nieuw en won de prestigieuze titel van ‘International Van of the Year’ in de Combo-bedrijfsversie. De personenwagen Opel Combo Life werd door de internationale AUTOBEST-jury dan weer uitgeroepen tot ‘Best Buy Car of Europe 2019’. De derde generatie van de Opel Vivaro, die volgend jaar ook verkrijgbaar zal zijn als zuiver elektrische versie op batterij, is eveneens nieuw in het aanbod. En tot slot staat de nieuwe Opel Movano vanaf deze zomer bij de dealers, met eersteklas veiligheid, volledige connectiviteit en hoge flexibiliteit.

De resultaten van het LCV-modeloffensief laten niet op zich wachten: in het eerste kwartaal van 2019 heeft Opel wereldwijd bijna 33.000 lichte bedrijfsvoertuigen (LCV’s) verkocht. Dat is 35 procent meer dan in het eerste kwartaal van vorig jaar. Het marktaandeel voor nieuwe registraties in Europa (E30) is met 0,6 procentpunten gestegen tot 4,7 procent. In het PACE!-bedrijfsplan stelt Opel zich tot doel de verkoop van lichte bedrijfsvoertuigen tegen 2020 op te drijven met 25 procent. “In de LCV-sector zijn we over de hele linie aan het groeien. In vergelijking met vorig jaar is er meer vraag naar al onze modellen en we hebben ons marktaandeel bijna overal in Europa weten te vergroten”, zegt Xavier Duchemin, Managing Director Sales, Aftersales & Marketing.

De Combo, Vivaro en Movano zetten een rijke traditie verder, namelijk de lange, succesvolle geschiedenis van Opel en zijn lichte bedrijfswagens. Alles begon 120 jaar geleden in Rüsselsheim met de ‘Patentmotorwagen’.