OPEL-CEO LOHSCHELLER OPENT OPEL-STAND OP AUTOSALON VAN BRUSSEL

Wereldpremière: Opel toont nieuwe Insignia GSi, Grand Sport en Sports Tourer

 

Rüsselsheim/Brussel. Opel-CEO Michael Lohscheller opende gisteren de Opel-stand op het Autosalon van Brussel (9-19 januari). De Duitse fabrikant toont er voor het eerst zijn nieuwe vlaggenschip aan het publiek. De Opel Insignia viert zijn wereldpremière als sportieve GSi, elegante Grand Sport en ruime Sports Tourer. Opel presenteert tegelijk ook zijn geëlektrificeerde modellen, van de eerste plug-in hybride van het merk tot de puur batterij-elektrische rallyauto's. In Brussel zijn ook de bijzonder ruime Opel Zafira Life en Combo Life te zien. Het portfolio van het Duitse merk wordt vervolledigd door twee bestsellers: de Astra en de Corsa, allebei uitgerust met zuinige aandrijflijnen.

Bij de opening van de stand zei Lohscheller: 'De strikte CO2-doelstellingen zijn een uitdaging, die Opel wil aangaan met het meest efficiënte modellengamma uit zijn geschiedenis. Opel gaat elektrisch, meer concreet met de Grandland X plug-in hybride, de Corsa-e en binnenkort de Vivaro-e. De nieuwe Insignia, Astra en Corsa hebben we uitgerust met uiterst zuinige verbrandingsmotoren. Zo zullen we de CO2-normen halen.'

De nieuwe Opel Insignia: efficiënter, dynamischer, veiliger

Michael Loscheller Insignia

Het vlaggenschip van Rüsselsheim debuteert met nieuw ontwikkelde, superefficiënte benzine- en dieselmotoren. Bovendien zorgen de nieuwe wrijvingsarme versnellingsbakken voor een lager brandstofverbruik en meer rijcomfort. Bestuurders kunnen kiezen tussen een handgeschakelde zesversnellingsbak, een bijzonder zuinige traploze automaat en een automatische acht- of negenversnellingsbak. Daarnaast wordt ook de aerodynamica van de nieuwe Insignia nog verbeterd door de integrale actieve sluiters in de voorpartij. Vergeleken met het vorige model ligt het verbruik volgens NEDC1 tot 18 procent lager. De gecombineerde CO2-uitstoot daalt tot ongeveer 100 gram per kilometer (NEDC). Daarmee is de nieuwe Insignia een van de efficiëntste en zuinigste modellen in zijn segment.

Het frisse design wordt in de verf gezet door de extra slanke koplampen met hun baanbrekende ledtechnologie. De nieuwe adaptieve IntelliLux LED® Pixel Light-verlichting bestaat nu uit maar liefst 84 ledsegmenten per koplamp! Voor de Insignia-bestuurder betekent dit dat de koplampen nog sneller en preciezer reageren dan voorheen, wat het zicht nog verbetert. In een fractie van een seconde brengen ze licht in de duisternis, zonder andere weggebruikers te verblinden. Met de geavanceerde IntelliLux LED® Pixel Light-verlichting loopt het vlaggenschip van Opel voorop in zijn segment.

Het elektrische offensief van Opel: van Grandland X tot Corsa-e Rally

Met de Grandland X presenteert Opel de eerste plug-in hybride van het merk. De SUV wordt dit jaar op de markt gebracht met voorwiel- of vierwielaandrijving. In 2020 wordt ook de zuiver batterij-elektrische Corsa-e verkrijgbaar. Sportief, efficiënt en geschikt voor dagelijks gebruik, met een zuiver elektrisch bereik van 337 kilometer volgens WLTP2. Ook de nieuwe Corsa-e Rally maakt zijn opwachting. De eerste zuiver batterij-elektrische rallyauto van een fabrikant ondergaat duurzaamheidstests zoals gepland en zal vanaf de zomer van 2020 klaar zijn voor de ADAC Opel e-Rally Cup.

Bekroond: nieuwe Opel Corsa is 'Best Buy Car of Europe 2020'

Michael Loscheller Insignia

De Corsa van de zesde generatie is een auto voor de toekomst; hij is dan ook verkrijgbaar als een puur batterij-elektrische auto. Maar ook de nieuwe Corsa met klassieke verbrandingsmotoren is efficiënter, moderner en dynamischer dan ooit. De kleine vijfdeurs auto – 4,06 meter lang – van de Duitse autofabrikant is uitgerust met superzuinige benzine- en dieselmotoren met een vermogen van 55 kW (75 pk) tot 96 kW (130 pk). Matig brandstofverbruik en een aangename rijervaring zijn kenmerkend voor alle motoropties (NEDC-brandstofverbruik3: in de stad 5.5-3.7 l/100 km; buiten de stad 4.2-2.9 l/100 km; gecombineerd 4.7-3.2 l/100 km, 106-85 g/km CO2 WLTP4: gecombineerd 6.2-4.0 l/100 km, 140-105 g/km CO2 ). Even overtuigend zijn de geavanceerde rijhulpsystemen, het innovatieve infotainmentsysteem en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Een topper is de adaptieve, verblindingsvrije IntelliLux LED®-matrixverlichting, die Opel voor het eerst op grote schaal beschikbaar maakt in het segment van de kleine auto's.

Tot 21 procent minder CO2: de efficiëntste Opel Astra ooit

De nieuwe Astra is de efficiëntste ooit, met een CO2-uitstoot die tot 21 procent lager is dan bij zijn voorganger. Vijf van de zeven aangeboden aandrijflijnen blijven zelfs onder de magische CO2-limiet van 100 gram/kilometer (NEDC3). Met een volledig nieuwe generatie motoren en transmissies stelt de Opel Astra de norm voor lage emissies, waardoor hij tot de top van de compacte klasse behoort. De nieuwe traploze automatische transmissie en soepel schakelende automatische versnellingsbak met negen versnellingen dragen ook bij aan een lager verbruik en een hoog comfort.

En ook de nauwgezette ontwikkeling in de windtunnel leverde een belangrijke bijdrage aan de vermindering van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot. Met 0,26 Cd behoort de Sports Tourer tot de stationwagens met de laagste luchtweerstandcoëfficiënt ter wereld, terwijl de vijfdeurs Astra – ook met 0,26 Cd – de hatchbackklasse aanvoert. Hierdoor is de nieuwe Astra een van de meest aerodynamische compacte auto's op de markt.

[1] Het vermelde brandstofverbruik en de opgegeven CO2-uitstoot zijn voorlopige gegevens, bepaald volgens de WLTP-testmethode. De relevante waarden werden vertaald naar NEDC-waarden om ze met andere voertuigen te kunnen vergelijken, volgens de verordeningen R (EG) 715/2007, R (EU) 2017/1153 en R (EU) 2017/1151. Voorlopige waarden kunnen verschillen van de definitieve, officieel goedgekeurde gegevens.

[2]  Het vermelde brandstofverbruik en de opgegeven CO2-uitstoot werden bepaald volgens de WLTP-testmethode (R (EG) 715/2007, R (EU) 2017/1151).

[3] Het vermelde brandstofverbruik en de opgegeven CO2-uitstoot werden bepaald volgens de WLTP-testmethode. De relevante waarden werden vertaald naar NEDC-waarden om ze met andere voertuigen te kunnen vergelijken volgens de verordeningen R EG 2- R (EG) 715/2007, R (EU) 2017/1153 R (EU) en R (EU) 2017/1151.

[4] Het vermelde brandstofverbruik en de opgegeven CO2-uitstoot werden bepaald volgens de WLTP-testmethode (R (EG) 715/2007, R (EU) 2017/1151).